Öppna spisen

Under året kommer jag ofta på idéer om hur jag vill julpynta, men då jag inte skriver ned idéerna är de så klart bortblåsta den dag jag vill pynta. Ett smart drag är alltså att samla dem här, eller hur?

Framför öppna spisen har vi någon kvadratmeter klinkersgolv och på vinden har jag ett par jättefina tomtar. Om jag redan nu samlar snygga vedträn och feta stockar så kan jag göra ett litet landskap till tomtarna. Kanske blir det fint med några svampar och lite lingonris också?

Så här ungefär fast med mindre pingviner och fler tomtar (hade jag haft pingviner på vinden hade jag snott idéen rakt av)

Det här inlägget postades i Dekorationerna. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Öppna spisen

  1. Mrs J skriver:

    Hade varit riktigt snyggt med pingviner! Jag sparar bilden ifall jag någonsin skulle råka snubbla över ett gäng!

Kommentera

