Snö i mängder

Jag har haft rätt mycket att göra på jobbet så på kvällarna har jag mest suttit helt urlakad i soffan. Jultänk har jag inte haft i någon större utsträckning. Det närmaste jag har kommit är väl den superlust jag har att ge min man en julklapp i förtid (jag är usel på att hålla presenter hemliga). Än så länge har visheten vunnit men på söndag är det farsdag…vi får väl se om han får en julklapp mindre i år.

Idag har årets första, riktiga snöfall dalat över vår stad (ja, året sett från efter sommaren). Total kaos råder så klart i trafiken men vad skön tillvaron blir så fort det lägger sig lite snö på marken. Ljuset dagtid blir skarpt och ljuset kvällstid blir, i gatubelysningen, riktigt behaglig. För att inte tala om hur dämpat allt ljud blir. Som att bo i bomull. Det har spåtts en grön jul så det gäller väl att passa på att njuta nu, imorgon kan snön vara borta igen.

Det här inlägget postades i Tankarna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

