Dörrdekor

I garaget har jag en jättestor halmkrans som jag har tänt klä in i tuja (jag gjorde det ett år och det blev verkligen skitsnyggt). Och så ska jag piffa den med lite julpryttel innan den får hängas ut på ytterdörren. Fast jag har en annan idé också.

Jag gillar att surfa omkring och titta på bilder av andras pynt, och sedan använda mig av andras idéer på mitt sätt. Efter att ha hittat denna bild av ett par skridskor…

…så har jag nu börjat kolla efter ett par konståkninggrillor att sticka ned lite gran eller tall, pyntat med färgglada kulor, i. Snörena kan bytas ut mot breda sidenband innan de hängs upp tillsammans lite omlott. Hur många ytterdörrar har jag nu?

Det här inlägget postades i Dekorationerna. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dörrdekor

  1. Mrs J skriver:

    Kul idé! Gamla snygga pjäxor med knyt kunde också funka.

  2. Tomtens Dotter skriver:

    Shit vad fint detta var!
    Och jag som har ett par skridskor liggande… Hmm…

Kommentera

