Yankee Candle

Ikväll har jag beställt lite nya doftvaxer. Eftersom jag är galen i vanilj så var de flesta vaniljbaserade med lite olika touch, flera av dem med juldofter.

För er som inte vet vad ett doftvax är så använder jag det i mina aromalampor istället för vatten och olja. Doften blir de första gångerna rätt intensiv men man behöver aldrig vara rädd att lampan ”kokar torr” utan vaxet går tillbaks till fast form när ljuset i lampan slocknar. Det brukar räcka med att använda en halv kaka vax och sedan fylla på med bitar när man tycker att doften har veknat (någon gång i månaden ungefär).

Det finns lite olika webbutiker som säljer Yankee Candle (glöm alla bleka kopior) men jag handlar alltid från amorina.se. Bäst utbud och vettiga styck- och portopriser.

Det här inlägget postades i Dekorationerna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

