Julfrågor

Hos Marie hittade jag lite julfrågor jag kände för att besvara.

Hur mycket längtar du till julen just nu på en skala 1-10?
Själva julen är inget jag längtar till just nu (det finns ungefär tusen saker jag vill och ska hinna med innan jul). Min längtan sitter mest i lusten att pynta och fixa i vårt nya hem då vi köpte nytt hus strax före sommaren. Området vi har flyttat till gör sig i vinterskrud.

När vill du att första snön faller?
I mitten av november skulle passa mig bra. Sen vill jag ha vår i början av mars. Kan man önska sånt via tomten?

Köper du levande gran, hugger en själv i skogen eller använder plastgran?
Vi köper alltid ädelgran. Den står sig lagom till påska…om det inte vore för att jag slänger ut den strax efter nyår.

Har du redan börjat förbereda inför julen, isåfall vad?
Jag förbereder och planera lite i huvudet…och så här förstås.

När tycker du det är okej att börja med julens sysslor?
Jag har ju redan börjat så jag hånar ingen annan som börjar tidigt men officiellt är väl mitten av november okej..?

Finns det något du vill göra annorlunda detta år motför tidigare år?
Jobba mindre i december. Jag måste nog börja skriva på min önskelista redan nu, inser jag.

När börjar du köpa julklappar? För sent eller i god tid?
För sent…eller för tidigt.

Om förra julen fick betyg, vilket skulle du ge? Motivera.
Jag tycker att vi alltid har tiopoängs-jular. De är bara lite olika varandra från år till år.

Föredrar du att vara många eller få på julafton?
Jag gillar att vara bara vår familj men visst skulle jag kunna tänka mig att fira lite större då och då.

Om du fick välja; nämn tre personer du skulle vilja spendera en julhelg med och varför.
Förutom de jag jag brukar fira med och min övriga släkt kan jag inte komma på någon annan att fira med. Visst skulle Ernst, Tina och Leila vara välkomna gäster men absolut inte på julafton. Då vill jag vara med de mina.

Det här inlägget postades i Svaren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

