Julstädning

Förra året la jag aldrig upp mitt ”städschema”. Jag tänkte att det var ointressant för andra att läsa. I år har jag tänkt om…liksom jag har tänkt om med själva ”schemat”. Det är kraftigt nedbantat i år. Jag gissar att kungen inte kommer på besök i år heller så det känns som att det kvittar om silvret är putsat (som om jag ägde matsilver) eller byken är tvättad (vilken den troligtvis kommer vara ändå).

Sovrum
Putsa fönster
Tvätta gardiner
Torka av garderoben
– Damma av sängen, vända och byta sängbottnarna
Byt ut sängkappan

Barnens rum
– Rensa ut leksaker
– Tvätta gardinerna
Rensa ur ytterklädesgarderoben
– Torka av garderobsdörrarna
Laga byrå
– Putsa fönster

Hallen och groventréen
Skor och jackor efter säsong
– Rensa ur korgarna
Tvätta mattor
– Putsa fönster och dörrar

 Köket
Frosta av frysen
Rensa skafferierna
– Städa ur skåpen
– Torka av köksluckorna
Tvätta ovan kyl och skåp
– Putsa fönster
– Skura matbord och stolar

 Badrummet
Klorina väggarna
– Skura under badkaret
Rensa avloppen
– Rensa badrumslådorna
Putsa fönster

 Vardagsrummet
– Putsa vitrinskåpen
– Storstäda kaminen
– Duscha blommor
– Putsa fönster
– Tvätta gardiner
Fylla tv-bänken

Det här inlägget postades i Planeringen. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Julstädning

  1. Tomtens Dotter skriver:

    Städscheman är bra grejer. Det är skönt att kunna bocka av vissa grejer redan nu…

Kommentera

