Glögg

Jag skrev redan igår om vårt glöggförråd. Okej de är inte odrickbart många men det är absolut tillräcklig mängd med flaskor att jag inte behöver besöka bolaget den här sidan nyår (fast Blossas glögg kommer jag nog ändå köpa…bara en…eller kanske två flaskor).

Jag vet inte varför det bär emot så mycket att värma en kopp glögg. Kan det vara att jag försöker förtränga att jag är en juljunkie och om jag dricker glögg så både syns och doftar min längtan? Äh, jag får väl helt enkelt säga att jag bara är ute efter att bli full. Det verkar vara en mer legitim anledning till att dricka lite gott en torsdagskväll. Skål tammefan!

Det här inlägget postades i Drycken. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Glögg

  1. Tomtens Dotter skriver:

    Åhh Blossa07 är den godaste!
    Vad sugen jag blev nu.
    Men under den kalla årstiden (som alltid börjar i slutet av september…………) finns det ständigt en pågående flaska glögg på köksbänken.

    Skål tamejfan (även om jag skålar i the ikväll)

Kommentera

