Kul..igt

Förutom min svaghet för att samla på glöggflaskor (jag har ett kort på G men det har visst fastnat någonstans mellan min mobil och min maillåda) så har jag även en sjuk böjelse för att köpa julgranskulor och pepparkaksformar.

Kulorna ovan är de som går i rött, vitt och silver men jag har även ett berg av blåa kulor samt ett gäng blandfärgat pryttel jag aldrig kommer pynta ”min” vuxna gran med. De blåa kulorna är skitsnygga men i en mörkt grön gran drunknar de tyvärr så blåkulig gran har jag bara testat ett år. Jag faller alltid tillbaks till de röda kulorna. Antingen ackompanjerade av vita- eller av silverkulor.

Eftersom jag har fler kulor än en gran mäktar med har jag samlat på mig lite roliga idéer att använda de övriga till, om jag hittar nån övergiven plats att smälla upp dem på. Läckra, va?

Det här inlägget postades i Dekorationerna. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kul..igt

  1. Julstugan skriver:

    Det där låter nästan som mig nya pepparkaksformar och kulor är ett måste, även om fler kulor inte får plats i granen och jag köper alltid den största som får plats, oftast säger m att den är för stor, då säger jag vi får köpa större hus.

Kommentera

