Låneböcker

Jag bor rätt lantligt. I alla fall så pass lantligt att bokbussen besöker vår gästparkering en gång i månaden. Det passar mig perfekt eftersom jag är en notorisk övertidslånare och alltid får betala några tior i förseningsavgifter. Med bokbussen är det svårare att vara sen. Den parkerar, i princip, utanför vårt köksfönster precis i lagom tid till att vi äter middag. ”Åh, nu är bokbussen här. Vi äter sen!”

Något annat som är perfekt med bokbussen är att jag bara mailar in en önskelista och så plockar nån välvillig människa på biblioteket i stan ihop en kasse och öronmärker med mitt namn. Jag behöver alltså inte ens gå bokrad upp och bokrad ner och leta efter mina lån. Denna gång har jag bokat upp mig på lite Kirchsteiger-, Niagella-, Leila- och Suneböcker. Jag önskade mig även Pernillas jul och fick då detta söta svar tillbaks.
”Jag har noterat dina önskemål och alla utom Pernillas jul finns inne så att jag kan lägga undan dem åt dig.
Pernillas jul har fått bra recension i våra inköpslistor så den kommer vi troligen att köpa. Då står du först i kö på den!”
Vilken service, va?

Det här inlägget postades i Tankarna. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Låneböcker

  1. Thereses jul skriver:

    Oj! Ja det är verkligen bra service! Trevligt. Jag har tyvärr samma problem med övertidsvarning, glömmer bort att jag inte är ”ung” längre och slipper betala förseningsavgift 😉

  2. Ja, det där kan man kalla service! 🙂

    Som du kanske ha sett så har min julblogg (Tina´s Jul) flyttat till http://www.tinagustafsson.com och jag har länkat till din blogg på denna sida http://tinagustafsson.com/julbloggar-som-ger-massor-av-julfeeling/

    Känner du för att länka tillbaka så får du gärna göra det 🙂

    För att vara säker på att inte missa något jag skriver om julen så kan du Gilla denna sida http://www.facebook.com/#!/pages/TinaGustafssoncom/192531110782439?sk=app_206747196050374

    Ha det bra så hörs vi bland alla julinlägg 🙂

Kommentera

