Steget före

Varje år byter mängder av barnfotografier ägare just under jultid. Självklart kommer inte jag vara sämre än att jag ger bort skolfoton på ungarna till farfar och mormor. Det är mer en tradition än en fyndig julklapp men vem är jag att bryta traditioner? Istället väljer jag att i år försöka skapa en tradition. Min tanke är att göra fotoböcker (dessa finns i olika kvalité, pris och storlek på otaliga websiter) vilka jag har tänkt ge till mina småkillar på nyårsafton och inte på julafton. Eftersom vi samlar våra kort på datorer, istället som förr i fotoalbum, är det inte lätt för barnen att själva sätta sig ner och minnas tillbaka. Genom dessa fotoböcker hoppas jag kunna ge dem några roliga stunder då de tittar och läser om sitt 2012. Texter och foton från minnesvärda upplevelser så som besöket på Legoland, flytten till nya huset och värsta vurpan i skateboardrampen. Blir detta sedan en tradition kommer de då de är vuxna ha en liten och kompakt minnesbank. Kul!

Det här inlägget postades i Paketen. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Steget före

  1. Tomtens Dotter skriver:

    Vilken superbra idé!
    Men vore det inte bättre som påskägg? Så att du hinner få med jul och nyår i årets bok också?

    Anyway: Toppenbra och kärleksfull idé som jag personligen hade älskat om min mamma gjort åt mig.

  2. Håller med Tomtens dotter, vilken kanonidé!

  3. JAy skriver:

    Har du sett att man kan få en gratis fotobok inkl. frakt här:
    http://fotoklok.se/gratis-fotobok.php
    för dig som har blogg då…

Kommentera

