Hat-Kärlek

Det finns lite olika saker jag har en form av hatkärlek till. Rosa kläder är en sådan. Jag tycker det är jättefint med rosa kläder på andra, på skyltdockor, på galge i min garderob men så fort jag får på mig ett rosa plagg får jag rysningar och det åker av igen. Chèvreost är en annan hatkärlek. Jag är ofta sugen på chèvreost men när jag äter den måste jag svälja flera gånger innan den går ned.

Idag, precis alldeles nyss, har jag upplevt en sådan hatkärlek – Leila Lindholm. Jag gillar det hon bakar och jag gillar upplägget på programmet men jag blir ack så irriterad på hennes person. Leilas söta jul handlar nog inte bara om sockerstinna bakverk utan även om hennes sliskiga sätt att framställas i tv (för jag hoppas verkligen att det bara är i tv hon är så påklistrat hurtigullig). En Nigella wannabe å det grövsta. Hurv!

Det här inlägget postades i Tankarna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

