Pynt av gran

Igår var vi ute i skogen och gick med vår hund. Förutom att rasta hund var min tanke att spana in om naturen hade något att bjuda på. Jag är en riktig fegis, för jag vet hur skitarga bönderna häromkring blir, med rätta, om man gör åverkan på deras mark så jag bryter inga grenar och sågar inga träd. Ni förstår då hur glad jag blev då vi, bokstavligt, sprang på en nyligen nedblåst grantopp. Jag vittjade granen på både grenar och hela toppen och släpade sedan nöjt hem mitt byte.

Idag har jag pysslat lite med gran. Toppen blev till en nätt liten bordsgran som jag än så länge bara har klätt med ljus. Kvistar av tungt hängande granbarr virade jag in kökslampan i (denna ska jag sedan pynta lite mer så jag återkommer med bild om det blir bra). Jag smyckade vår öppna spis tillsammans med två vita amaryllis (ser nästan ut som en gravdekoration just nu så jag ska pyssla till den lite mer juligt. Och så böjde jag till två stålgalgar och dekorerade med gran i tunna fingrar. Lite suddiga mobilbilder för den intresserade:

 

Det här inlägget postades i Dekorationerna. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pynt av gran

  1. Jul i Laloland skriver:

    Sv: hehehe, ja- men man måste bjussa på sina fel (idag kommer ännu ett!!!) annars blir det som man har en pinne i… 😉

    Vilken härlig kamin – riktig julstämning med en sådan, blir lite avis!

  2. Julstugan skriver:

    God fortsättning!

Kommentera

